036 5 350 651

MW Instruments BV | Meettechniek

  • MW Instruments secondopinionkalibratie.png
  • Dalemans UH6.png

Veelgestelde vragen

Wij helpen u graag op weg. Hier vindt u een overzicht van de vragen die klanten ons vaak stellen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Ik heb een vraag over het inkopen en de levering van meetinstrumenten
  • Hoe lang duurt het voordat mijn meetinstrument geleverd wordt?

Indien op voorraad binnen 48 uur, anders gemiddeld 2 tot 3 weken.

  • Hoe lang heb ik garantie op de meetinstrumenten?

De fabrieksgarantie is in de meeste gevallen 1 jaar, voor rookgasanalyse apparatuur is het mogelijk deze uit te breiden naar 5 jaar d.m.v. een servicecontract.

  • Hoe vraag ik een offerte aan?

Telefonisch, persoonlijk als u een apparaat komt brengen/halen, via Twitter of via de e-mail, bij onduidelijkheden of vragen nemen wij altijd even contact op.

  • Het instrument dat ik zoek staat niet op jullie site. Wat nu?

Stuur ons een e-mail en vraag het ons telefonisch.

  • Ik heb mijn meetinstrument ontvangen maar het werkt niet goed. Wat nu?

Neem contact met ons op dan kunnen wij eventueel telefonische instructies geven.

  • Kan ik een meetinstrument bij jullie aan de deur kopen?

Ja dat is mogelijk, bel wel vooraf of wij het instrument op voorraad hebben. Wilt u het direct meenemen en bent u een nieuwe klant, dan ontvangen wij graag een kopie van uw legitimatie.

Ik heb een vraag over het kalibreren van meetinstrumenten
  • Kan ik mijn meetinstrumenten met de post versturen voor kalibratie?

Ja dat kan, zowel de post als alle overige pakketdiensten komen hier dagelijks goederen afleveren.

  • Ik heb mijn meetinstrument niet bij MW Instruments gekocht, kan ik het wel door jullie laten kalibreren?

MW Instruments is niet merkgebonden, in principe kalibreren wij alle merken en types meetinstrumenten.

  • Hoe lang duurt het om één meetinstrument te laten kalibreren?

Wij gaan uit van een doorlooptijd van 1 week, bij extreme drukte kan het iets langer duren, maar dan informeren wij u tijdig.

  • Krijg ik een vervangend apparaat wanneer mijn instrumenten gekalibreerd worden?

In sommige gevallen is het mogelijk een “leenmeter “ te krijgen, maar door onze snelle doorlooptijd is dat meestal niet nodig.

  • Hoeveel instrumenten kan ik bij jullie laten kalibreren?

In overleg is bijna alles mogelijk, voor grote partijen s.v.p. van te voren contact opnemen voor een planning.

  • Kunnen jullie stationaire meters op locatie kalibreren?

Stationair doen wij alleen gasdetectie, voor overige instrumenten kunt u contact met ons opnemen.

  • Wat is het verschil tussen kalibreren en justeren?

Kalibreren is het vergelijken van uw meetinstrument met onze referentiemeter. Deze meetwaarden vermelden wij op een certificaat. Justeren is het wegregelen van de afwijking als uw instrument buiten specificaties valt.

  • Mijn meetinstrument valt buiten specificaties kunnen jullie deze justeren?

De merken die wij vertegenwoordigen kunnen wij justeren. Een groot deel van alle andere merken ook, maar sommige fabrikanten schermen dit af. Wij doen onze uiterste best om u toch te helpen. Kunnen wij dit niet dan laten wij u dit weten.

  • Ontvang ik jaarlijks een herkalibratie oproep?

Zodra uw instrument hier is geweest, ontvangt u na een jaar (gratis) een brief met daarin een oproep voor herkalibratie.

  • Is een jaarlijkse kalibratie verplicht?

Dit is afhankelijk van het type instrument.

Handmeters:  Werkt u volgens ISO of bent u erkend installateur, dan is dit in het kwaliteitshandboek vastgelegd. Is het uw dagelijks gereedschap dan adviseren wij het minimaal 1x per jaar te laten kalibreren.

Gasdetectie: Met NH3 gasdetectie is het verplicht om het 2x per jaar te laten kalibreren. Overige gassen adviseren wij in ieder geval jaarlijks te laten kalibreren, zeker als het systeem de veiligheid van de mens moet garanderen.

Ik heb een vraag over reparaties van meetinstrumenten
  • Ik heb mijn meetinstrument niet bij MW Instruments gekocht, kan ik het wel door jullie laten repareren?

MW Instruments is niet merkgebonden, in principe verlenen wij service en repareren wij alle merken en type meetinstrumenten. Het kan voorkomen dat wij voor bepaalde instrumenten geen onderdelen kunnen krijgen. Als dit het geval is dan melden wij u dit.

  • Hoe lang duurt het om mijn meetinstrument te laten repareren?

Dit is afhankelijk van de aard van de reparatie en de levertijd van eventueel te vervangen onderdelen. Ons streven is zo snel mogelijk, het liefst ook binnen 1 week.

  • Krijg ik een vervangend apparaat terwijl mijn meetinstrument gerepareerd wordt?

In sommige gevallen is het mogelijk een ‘leenmeter’ te krijgen, dit is echter afhankelijk van het merk en type meter.

  • Ik heb een defecte stationaire meter, kunnen jullie die ook repareren?

Stationair doen wij alleen gasdetectie, het defecte onderdeel zal dan vaak vervangen worden zodat de installatie direct weer door kan draaien. Als u weet welk onderdeel stuk is dan kunnen wij dit opsturen of onze monteur voert de reparatie op locatie uit.

Betaal ik te veel voor mijn kalibratie of onderhoud?

Om er zeker van te zijn dat u niet te veel betaalt voor uw kalibratie of onderhoud bieden wij u een vrijblijvende prijsopgave.
Vraag hier uw Second Opinion aan

@mwinstruments tweets

Laad meer

Laatste Blogs

De toekomst van gas

Harold Mulder | 11 oktober 2018 15:24

De kranten staan er bol van, Nederland moet van het Groningse gas af. Dit heeft nogal wat gevolgen voor de huishoudens en bedrijven in ons land, maar zeker ook voor de installateurs. LEES MEER

Hoort een gaslekzoeker tot de standaard uitrusting van een installateur?

Wichert Witteveen | 26 juni 2018 09:23

Het komt niet vaak voor, maar soms heb je weleens ‘per ongeluk’ contact met een eindgebruiker. LEES MEER

Zomaar een werkdag in het leven van onze service engineer buitendienst

Jasper van Veluw | 18 januari 2018 09:28

Al een aantal jaar reis ik voor MW Instruments heel Nederland door om gasdetectie centrales te onderhouden. Meestal ben ik alleen op pad, en soms gaat er een collega mee. Mijn service collega Ajid... LEES MEER